Summa sidvisningar

torsdag 10 juni 2010

Sommarnatt


Ikväll en alldeles underbar sommarkväll när solen fortfarande är uppe trots att klockan är 22.45. Den här bilden tog jag i veckan kl 04.00 på morgonen.
Min lilla hund Nelly gnällde och ville ut så jag gick yrvaken till uterummet och släppte ut henne på baksidan huset som vätter ner mot sjön.
Jag tittade upp och fick se solen belysa berget och speglingarna i vattnet.
Kunde givetvis inte hålla mig från att gå in och hämta kameran och klev ut i det kalla gräset och tog den här bilden.
Satt en stund i uterummet och njöt av ljuset innan jag återtog sängläge.

3 kommentarer:

  1. Mycket vackert. Vilket landskap - och vilket ljus.

    /Mats

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Härligt ljus och mycket vackra färger.
    Jag tittar och tittar ...och njuter...
    Härlig rogivande bild, fröjd för öga och själ... :)))
    Mvh Halina

    SvaraRadera
  3. Dessa underbara sommarnätter! Man borde inte sova... Så vackert du fångat ljuset!

    SvaraRadera