Summa sidvisningar

måndag 12 juli 2010

Mer trädgård

Först ut i de fotograferade blommorna idag blir den här vackra
Tvåfärgade tagetes. Jag har drivit upp plantorna från frön. resliga plantor som är översållade med blommor.

Nejlikrot är en perenn som brukar blomma rätt tidigt. Men den här sommaren blommar allt på en gång när Juni var så kall. Allt har exploderat i den sköna värmen som vi har nu.
Irisens blommar är ståtliga där de står i grupper bland all grönska. Tyvärr blommar de fort över,bara att njuta av blomsterprakten så länge..
Rosenskäran igen..har drivit upp dessa underbara sommarblommor från frön. De är stora och blommar i mängder.

Den här lilla skönheten,nu pratar vi pytte små blommor har jag hämtat från ogräsodlingen. En grässtjärnblomma vars blomma bara är 6mm och underbart vacker när man studerar den på nära håll. Ett makroobjektiv är bra hjälp eller en lupp. De är vindkänsliga så det är svårt att få dem riktigt skarpa. Stativ är att rekommendera.

Jag njuter av solen och värmen. Känner mig lite som tjuren Ferdinand som sitter under korkeken och luktar på blommorna..fast jag kryper mest på alla fyra med kameran i handen!

Önskar alla vänner en fin vecka.

1 kommentar:

  1. Ljuvligt och sååå somrigt!
    Önskar Dig detsamma
    Mvh Halina

    SvaraRadera