Summa sidvisningar

måndag 6 september 2010

Båttur på Hornavan

Solen lyser från en blå himmel och det är nästan +20grader varmt. Jag beslutade mig för att ta en tur med min båt på Hornavan. Inte ofta sjön ligger helt spegelblank. Mina vänner var ute i sin stuga så jag ställde kosan dit. Denna bild är från Bukt.
Framme i Bukt efter att ha blivit lotsad genom farleden. Det var trångt mellan prickarna på sina ställen. Nu har jag lagt in rutten på min gps.
Så fina små holmar en bit upp längst sjön. Gillar den blå tonen i bilden.
Här startade dagens resa. Hela Hornavan ligger framför mig med de blånande fjällen i fjärran.
Som någon sa..Det är "gött" att leva en sån här dag!

1 kommentar:

  1. Ser ju helt ljuvligt ut. Någon sådan dag har vi inte haft i sommar. 20+ !!!
    En gåva att få bo så vackert...Underbar stillhet - gillar de små holmarna!
    Mvh, inger

    SvaraRadera