Summa sidvisningar

måndag 31 oktober 2011

Reflexer



Ena dagen rimfrost och ljuvligt vackert i naturen. Nästa regnar det massor så allt vitt tinade bort.
I dag en strålande vacker höstdag med sol från en blå himmel på morgonen.
Det gnistrade fint av vattendroppar i naturen som gav massor av reflexer som jag gillar att fotografera.
Med min lilla hund i koppel som jagar fjällämel och kameran i den andra försökte jag mig på några bilder. Hade nog underlättat om jag haft stativet med , men bekväm som jag är så fick det stanna hemma.
Jag gillar reflexerna och färgspelet, skärpan kanske inte är på topp!



Med de här två bilderna avslutar jag Oktober.
Välkomnar givetvis November och ser fram mot vad den har att erbjuda.
Klicka på bilderna så visas de större.

7 kommentarer:

  1. Ljuvliga reflexer och härliga färger :)
    Hos oss den sista dagen i Oktober var dimmig och ganska mörk... Vi får se vad som kommer med November :)
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. Gillar dom! Å särskilt den övre, med grässtråna, den är ju hur fin som helst.

    SvaraRadera
  3. The colors are beautiful. Thanks for sharing.
    gr. Marijke

    SvaraRadera
  4. Jag tillhör en av dem som tidigare inte lämnat kommentarer.
    Fick uppleva norrsken när jag bodde 3 år i Kiruna för 20 år sen. Nu har jag åter flyttat norr om Dalälven till en stuga vi Indalsälvens kant med ett fantastisk panoramafönster över ett stort sund med nya levande bilder varje dag. Skulle fota dem alla men det gäller att de fastnar. Väntar med spänning på min första vinter framför brasan och mitt fönster.
    Tack Maria, för att du delar med dej till oss andra.

    SvaraRadera