Summa sidvisningar

måndag 11 juni 2012

Tjädern igen !



Tjädern fann ytterligare ett ställe som han trivdes på. Bänken på sidan om vår "uteöppenspis" är tydligen ett perfekt ställe för övernattning.
Nu hoppas jag innerligt att regnet och kylan avtar och det blir sommar. Jag brukar inte gnälla på vädret men nu får det vara nog med + 4 grader och regn. Vatten har vi så det räcker.
Under helgen har det börjar lysa lite grönt i de stora björkarna som står nedanför mitt hus. Kanske häggen  börjar blomma om det bara blir lite varmare.

2 kommentarer:

  1. Helt otroligt, är han kvar ännu. jag trodde han var fullstinn av hormoner och där av galenskapen. Han kanske bara trivs. Ha det gott/brita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då han är kvar. Jag matar fortfarande fåglarna efter som det varit så kallt och inga insekter finns de spiller frön runt om så tjädern äter solrosfrön. Tror inte det är det som håller honom kvar. Riktigt frisk är han nog inte, han haltar lite och flyger inga längre sträckor.

      Radera