Summa sidvisningar

måndag 17 juni 2013

Galtispouda och midnattssol

Stannade på väg upp till Galtispouda och fotade solen


Dramatiska moln


Här är den...Midnattssolen!


Vacker himmel då jag skulle hem. Det regnar där framme.



Åkte upp till Galtispouda för att få en skymt av midnattssolen.
Väl uppe så insåg jag att det inte skulle bli en klar himmel då mycket moln med inslag av regnskurar fanns runtomkring.
Någon sommarvärme var det rakt inte, jag ångrade att vantarna inte låg i kameraväskan.
En kort stund fick jag se solens skymta bland molnen men ljuset var fantastiskt ändå. 


12 kommentarer:

  1. Fantastiskt :)Vilket ljus! Varje gång när jag tittar på dina bilder blir jag tagen av ljuset... Får planera en resa norr någon gång ;)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Tack Halina.
    Jag åkte ut för att se midnattssolen men även för att jag såg att ljuset var fantastiskt fint.
    Motiven finns men det gäller att fånga ljuset.
    Hör av dig om du vill besöka min del av landet, boende finns.

    Maria

    SvaraRadera
  3. Sköna bilder Maria. Jag skulle vilja vara ledig hela sommaren och hinna njuta av all natur speciellt nattetid. Arjeplogfjällen har jag aldrig vandrat i. Sulitelma lockar. Än har jag mina knän i behåll, men vi får se efter Kebnekaise, hur mycket som finns kvar Ha det gott. Fint att du kan ta dig upp till topparna/Brita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk vad sommaren är kort när det gäller allt man vill hinna med under den här fina tiden. Sulitelma men framförallt Salajekna som är Sveriges största glaciär är mycket lockande att besöka. Fram mot höstkanten kan det bli aktuellt.
      Ja det går inte fort att bestiga toppar för mig men jag har vunnit en liten seger att jag kommit mig upp på några. Ha en fin midsommar.

      Radera
  4. Det var jättefina midnattssolsbilder!
    Tycker bäst om. Den dramatiska första. Känns nästan som 22 jan i Kirkenes när solens första strålar precis går över fjällkanten på fm o alla på sjukhuset är på högsta våningen o tar emot den... Sen blir det våfflor o solbröd till kaffet överallt.... Mysigt!
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina beskrivning Kristina, den var målande. Jag kan se allt framför mig.
      Ha en fin sommar du med.

      Maria

      Radera
  5. Åh så fint du fångat ljuset! Fantastiska färger!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker fånga ljuset på mitt sätt.
      Kul att du gillar det.
      Maria

      Radera
  6. Så underbart vackert ljus och natur. Första blir min favorit.
    Ha det gott och en trevlig Midsommar helg önskar jag dig.
    Monica

    SvaraRadera
  7. Hej M.
    Kul att du tittade in och kommenterade.

    Maria

    SvaraRadera
  8. Fina bilder. Kommer till Arjeplog för att kolla lite i verkligheten. tack för inspirationen. :)

    SvaraRadera