Summa sidvisningar

onsdag 23 oktober 2013

Efter en kylig morgon


















Måndagen bjöd på en vacker kylig dag men många minusgrader. Jag började med att fota lite vid Hornavans strand innan jag styrde kosan mot Moskosel. En resa med bil som i vanliga fall tar en timme. Den här dagen tog resan betydligt längre tid, rimfrost,isformationer,storslagen natur,torrfuror,rinnande vatten och dimma tävlande med varandra för att fånga min uppmärksamhet. Fram kom jag och här är några bilder.

Om ni klickar på en bild kommer de upp en och en och visas med svart bakgrund och lite större bild.

18 kommentarer:

  1. Helt otroligt, när man sitter i Södra Tyskland i värmen med omkring 18 grader och kanske lite konstigt, när man heter välkommen kylan, som har varit i Sverige till April (var jag bor i alla fall) ;-). Alla dina foto är so vackra.

    hälsningar
    Beate

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Beate. 18 grader varmt låter inte helt fel.

    Maria

    SvaraRadera
  3. Jepsss...
    Tätä se nyt - vaihteeksi.
    Lunta ja Jäätä.
    Mainio sarja alku-talvesta.
    Terveisin Eko

    SvaraRadera
  4. Känns lite märkligt att betrakta vinter, när hemma blommar rosor och annat smått och på nätterna är fortfarande över tio grader... :)
    Bilderna är väldigt vackra och du fick en fin stämning. Gillar de mycket :) och konstaterar att vinter hos mig är aldrig så vacker som i norr...
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en fin varm höst och kylan har hållit sig borta men den här natten var det -18 på sina ställen utanför Arjeplog.
      Nu har vi även fått lite snö och allt är ljust och vitt så mörkret är inte lika påtagligt.

      Mvh
      Maria

      Radera
  5. Kollar bara om jag syns. Hittils inte

    SvaraRadera
  6. ...är ofta in här. Och nu funkar det plötsligt för mig att kommentera.
    Otroligt fina bilder. Och på lapplands eget ljus norrskenet är du ju helt suverän som fotograf. Men det är inte allt. Du är en helt suverän fotograf i allt som vi andra i Lappland kan vara stolta över.
    Bara en hälsning från mig i Abraur.
    Ha det min vän/-Anders
    /-Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack anders jag blir stolt,lite rörd av dig kommentar. Det känns inspirerande att veta att det finns de som gillar att se på det som jag gillar allra bäst att göra, fotografera!
      Bra att du kan skriva i bloggen och det syns!
      Ha det bra du också Anders.

      Radera
  7. Hej!
    Finner din vackra blogg och beundrar en fantastisk natur i bild!
    Ha en bra dag /Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bea. Jag försöker på mitt sätt avbilda den vackra naturen som finns här uppe i Arjeplog. Glad att det uppskattas.
      /
      Maria

      Radera