Summa sidvisningar

onsdag 11 juni 2014

Alep Iksjak


Utsikt över Hornavan med fält av lappljung i förgrunden.


Lappljung och krypljung sätter färg på marken



Liten sjö på väg upp



Långa skuggor

Utsikt över Hornavan

Stenen ligger på några små stenar. Hur hamnade de där? Natur eller mänskliga krafter.

Den märkliga stenen


Bästa promenadvänner

Närstudie av blommorna

Stigen som leder upp på toppen

Bästa färdledaren fotograferar lappljung




Alep Iksjak (uttalas Ischak) var målet för kvällen. Sagolikt vacker kväll med sol och bra vandringstemperatur. De flesta bilderna är tagna mellan kl 21.00-22.00.
Iksjak är en av de tio topparna som ingår i Top Of Arjeplog.

Om ni kommer till Arjeplog så rekommenderar jag en besök på den här toppen.
Lätt att vandra till och en vidunderlig utsikt på toppen.
Glöm inte att klicka på bilderna så visas de i större format

Maria














4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder du visar!
    Vad vårt land är vackert!
    Majsan/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Majsan. Vi har naturen runt hörnet här i Arjeplog. Efter ett långt fotouppehåll så var det skönt att komma med fotograferingen igen. Vädret,fjället och ljuset kunde inte ha varit bättre.
      Mvh
      Maria

      Radera
  2. Hej Maria, fantastiskt fina bilder. Hittade din blog när jag sökte efter bilder på Hornavan, eftersom jag har en kund som mest troligen kommer att behöva bilder från området. Kommer kanske att infinna mig i Arjeplog under sommaren, så skulle vara fantastiskt om jag kunde komma i kontakt med dig via mail, hittade inte din email-adress på denna sida. Du når mig på peter@featured.se.

    Mvh / Peter

    SvaraRadera