Summa sidvisningar

tisdag 13 september 2011

Vid stranden


Kan inte låta bli att fotografera detta lilla vackra hus som står så vackert vid stranden av Tjeggelvas.
På den här bilden har jag dragit ner färgmättnaden




Oj vad det lutar! Mitt vattenpass på stativet stod i lod och jag har dragit med passet längst efter strandkanten i photoshop och fått samma resultat.
Charmigare hus än detta får man leta efter.
Molnen var lite speciella den här vackra höstdagen.
Klicka på bilden så visas den större.

6 kommentarer:

  1. I am pleased to see that your sharing more photo's of your beautiful country. Well done.
    Gr. Marijke

    SvaraRadera
  2. Jag fastnade också för huset och tog liknande
    bilder, när jag var där i juni,vackert och sorg-
    ligt. Finns någon historia bakom?
    Hälsningar

    SvaraRadera
  3. Det finns nog historier bakom alla gamla hus med inget jag känner till. Filmen Misa Mi spelades delvis in här. Sen har jag hört att de varit och tittat på huset i sommar för ev filminspelning . Där vägen slutar och vildmarken tar vid i Örnvik har vi en liten stuga uppe på vänster sida.

    SvaraRadera
  4. Hallo Lappland Nature,
    The foto's you saw was my garden. It's a very small one but I satisfiedd with it because the nature outside my garden is beautiful. In Holland lots of people have a small garden. Have a lovely weekend.
    gr. Marijke

    SvaraRadera
  5. Ett vackert gammalt hus i fantastiska omgivningar. Blir så nyfiken på dess historia...!

    SvaraRadera
  6. Vilket fantastiskt gammalt hus......utmärkt fångat av dig......!

    SvaraRadera