Summa sidvisningar

onsdag 5 oktober 2011

Strax före midnatt


På väg ut mot Rapasundet för att fotografera norrskenet fick vi tvärnita och hoppa ut ur bilen då skenet var helt galet vackert. Jag brukar ju vanligtvis inte gilla alla elledningar som går här och där men här fick de vara med på bild.





Här stod vi vid stranden och fotade för att få en förgrund. Norrskenet var överallt på himlen. Strax efter jag tog den här bilden råkade jag få oskärpa på bilderna. Det är verkligen en prövning att få skärpan bra. Det fungerar inte att ställa fokus på oändligt, konstigt nog. Vi lär få fler tillfällen att fota detta magiska naturfenomen framöver.

9 kommentarer:

  1. Otroligt vackert Maria!
    Drömmer att få se det någon gång :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Beautiful photo's thanks for sharing.
    Gr. Marijke

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra bilder .... som vanligt!
    Typiskt mig tröttnade jag på att vänta och lade mig strax före tolv.
    Hade ändå turen att se det vackra norrskenet natten då vi kom,27:de när hela himlen darrade och pulserade.
    Vi är här uppe några dagar till så kanske, kanske???
    Hälsningar och trevlig marknadshelg.

    SvaraRadera
  4. Såå fina bilder! Lyckost som får uppleva detta!

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackert! Saknar norrskenet!

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentarer. Hoppas du får se norrsken under tiden du är här Ina.
    Halina du får komma upp hit och uppleva detta.

    Maria

    SvaraRadera
  7. Så vackert skådespel!
    Har hittills inte lyckats fånga norrskenet på bild. Sist det visade sig i Boden hade jag inte en tanke på att använda kameran. Förstår inte hur jag kunde missa det...
    Har du nå´t tips när det gäller skärpan?

    SvaraRadera
  8. Jag tittar ofta in på din Blogg, men är jättedålig på att lämna kommentarer. Ska bättra mej, för NU förstår jag ju hur kul det är att FÅ kommentarer ;-)
    SUPERGILLAR dina Norrskensbilder och är superavis.

    SvaraRadera
  9. Hej Helena.
    Tack för din kommentar.
    Visst är det så att det är jättekul att få kommentarer i bloggen.
    Jag försöker att lämna ett avtryck när jag är inne på någon blogg. Själv ser jag att jag har ett stort antal besökare varje dag och det är inte många som lämnar kommentarer. Det är kul att se att många besöker sidan.

    SvaraRadera